کارهایی که پیش از طراحی سایت باید انجام بدهیم
نوشته شده توسط : گل نسیم

طراحی سایت یک کار کاملا تخصصی و سخت می باشد. به همین خاطر همه افراد نمی توانند آن را انجام دهند. افرادی که اقدام به طراحی وب سایت می کنند حتما در این زمینه تخصص دارند و سال های زیادی آموزش دیده اند. اما اگر شما نیز جز افراد آماتور در این زمینه می باشید و میخواهید اقدام به طراحی سایت بکنید بهتر است ابتدا با کارهایی که پیش از ساخت سایت باید انجام دهید آشنا شوید سپس اقدام به ساخت سایت کنید. زیرا تنها در صورتی که این کار ها را قبل از طراحی سایت انجام دهید می توانید یک سایت خوب طراحی کنید. این نکات به شما کمک می کنند تا سایتی اصولی طراحی کنید.

قبل از اقدام به طراحی سایت باید چه کار هایی انجام دهیم؟

اگر به دنبال طراحی وب سایت هستند حتما باید به نکاتی که در ادامه این مقاله ذکر می کنیم توجه ویژه داشته باشید. تا بتوانید یک وب سایت خوب طراحی کنید.

1- چه نوع وب سایتی مدنظر شماست

اول از همه شما باید مشخص کنید چه نوع وب سایتی برای شما طراحی شود. چون همین موضوع روی قیمت طراحی سایت تاثیر گذار است.که معمولا وب سایت ها به چند نوع تقسیم می شوند.

طراحی سایت شرکتی

هیچ گونه بازاریابی مانند طراحی سایت شرکتی نمی تواند یک شرکت و اهداف آن را به مخاطبان بشناساند. به همین خاطر امروزه شرکت های زیادی وجود دارند که اقدام به طراحی سایت اختصاصی برای برند خود می کنند.

همچنین چون طراحی سایت و حضور در دنیای مجازی موجب جذب مشتریان زیادی می شود. طراحی سایت شرکتی برای همه شرکت ها یک اعتبار به حساب می آید. طراحان این گونه از سایت ها باید قبل از انجام هر کاری با هدف شرکت آشنایی کامل داشته باشند. تا بتوانند سایتی را طراحی کنند که به خوبی معرف برند مورد نظر باشد.

طراحی سایت فروشگاهی

هر فروشگاهی باید در دنیای مجازی یک سایت داشته باشد. زیرا امروزه افراد به خاطر کمبود وقتی که دارند بیشتر خرید های خود را اینترنتی انجام میدهند. و اگر فروشگاهی در این فضا فعالیت نداشته باشد.

نمی تواند در زمینه فروش محصولات خود رشد کند. همین امر موجب شده است طراحی سایت فروشگاهی طرفدارن زیادی پیدا کند. اما یک نکته مهم که تمام طراحان سایت فروشگاهی باید به آن توجه ویژه داشته باشند. طراحی ساده سایت های فروشگاهی می باشد. زیرا در صورتی که سایت دارای ساختار پیچیده ای باشد کاربر از خرید اجتناب می کند.

طراحی سایت تخصصی

سایت های تخصصی دارای طرفدارن زیادی هستند. و بیشتر مخاطبان آن ها افراد و شرکت های معرفی می باشند که قصد معرفی خود را دارند. این گونه از سایت ها توسط افراد و شرکت های بسیار ماهر به صورت اختصاصی برای فرد و مجموعه خاصی طراحی می شوند. معمولا سایت های تخصصی دارای قیمت بالاتری نسبت به سایت های دیگر هستند. به همین خاطر قبل از اقدام به طراحی حتما بودجه خود را بررسی کنید.

2- انتخاب نام دامنه مناسب

هر فردی قبل از طراحی سایت باید نام دامنه مناسبی برای سایت خود انتخاب کند. زیرا نام دامنه به گونه ای می توان معرف سایت و کسب و کار شما باشد‌. به همین خاطر هنگام انتخاب اسم دامنه باید توجه ویژه ای داشته باشید‌. همچنین باید به این نکته نیز توجه کنید که اگر نام دامنه شما به اسم فردی دیگر باشد می تواند سایت شما را با چالش روبه رو کند.

3- شناخت مخاطبان هدف

برای چه کسی می خواهید یک وب سایت ایجاد کنید؟ این یکی از مهمترین سوالاتی است که باید از خود قبل از طراحی وب سایت بپرسید. همچنین به این سوال که آیا می خواهید. مخاطبان شهر یا کشور خاصی را هدف قرار دهید؟ یا کل جمعیت جهان باید با شفافیت کامل پاسخ دهید، زیرا این امر بر شدت رقابت تأثیر می گذارد. همینطور مشخص کنید که می خواهید  بر روی چه جنبه هایی تمرکز کنید.

نه تنها این، بلکه باید سن مخاطب، جنسیت، زبان مورد استفاده را نیز مشخص کنید.

4- هدف وب سایت را مشخص کنید

قبل از طراحی وب سایت لازم است بدانید که سایت برای چه هدفی ایجاد شده است. زیرا این امر به شناسایی بسیاری از جنبه های مهم که تاثیر مستقیم بر مناسب ترین روش ساخت وب سایت دارد. و نحوه طراحی آن کمک می کند. در اینجا برخی از مهم اهدافی که برای آنها سایت طراحی می کنند بیان شده اند.
● طراحی سایت برای فروش محصولات و خدمات.

● معرفی شرکت یا برند.

● کمک به کاربران برای برقراری ارتباط با یکدیگر.

● ارائه دروس و دوره های آموزشی.

همچنین اهداف دیگری برای طراحی وب سایت وجود دارد. که بسته به هدفی که می خواهید به آن برسید. و زمینه ای که روی آن کار می کنید متفاوت است. اما مهم است که قبل از شروع ساخت وب سایت، یک هدف یا مجموعه ای از اهداف را در نظر بگیرید.

5- به بودجه توجه کنید

جنبه های مالی باید بلافاصله پس از تعریف طرح وب سایت در نظر گرفته شود. زیرا بدون سرمایه کافی نمی توانید هیچ بخشی از سایت را ایجاد کنید. هزینه های هاست، نام دامنه، ایجاد سایت، نگهداری، بازاریابی، ابزارهای مورد استفاده در تولید محتوا و جنبه های بازاریابی باید در نظر گرفته شود. در صورتیکه که توان پرداخت این هزینه ها را داشتید اقدام به طراحی وب سایت بکنید.

6- دلیلی که بازدیدکنندگان را به سمت استفاده از سایت شما سوق می دهد را مشخص کنید

مشتریان یا بازدیدکنندگان از وب سایت شما استفاده نمی کنند. مگر اینکه منفعت یا ارزش واقعی برای آنها وجود داشته باشد، هدف فقط توصیف آنچه می خواهید به کاربران ارائه دهید است. با این حال، باید دلیلی را جستجو کنید. که بازدیدکنندگان را با توجه به رقابت شدید بین سایر وب سایت ها به استفاده از سایت شما سوق دهد.

برای مثال: اگر می خواهید یک وب سایت برای فروش کتاب های الکترونیکی ایجاد کنید، هزاران سایت وجود دارند که این محصول را ارائه می دهند. بنابراین باید مشخص کنید. چه چیزی سایت شما را از آنها متمایز می کند. و خریداران را وادار می کند از فروشگاه آنلاین شما خرید کند؟ این چیزی است که همیشه هنگام طراحی وب سایت  باید در نظر داشته باشید.

7- چقدر در ساخت سایت تجربه دارید؟

قبل از طراحی سایت، باید میزان تجربه خود را در پیاده سازی سایت یا انجام برخی از جنبه های طراحی وب سایت توسط خودتان بدانید. زیرا این امر تاثیر زیادی در کاهش هزینه های ایجاد وب سایت و به دست آوردن نتایجی که نیازهای شما را برآورده می کند، خواهد داشت. بعد از مشخص کردن تجربه خود می توانید تصمیم بگیرید. که سایت را خودتان بسازید یا به یک شرکت طراحی سایت بسپارید.

8- حق دسترسی به کنترل پنل هاست

انتخاب هاست سریع، ایمن و مقرون به صرفه یکی از مهم ترین اقداماتی است. که باید قبل از طراحی خود انجام دهید. زیرا بر سرعت سایت در آینده و همچنین میزان امنیت آن تأثیر می گذارد. همینطور بهتر است بدانید بسیاری از صاحبان وب سایت ها هستند. که نمی دانند هاست چیست و چگونه از آن استفاده کنند. همین امر آنها را در معرض مشکلات زیادی قرار می دهد. یکی از جنبه های مهمی که باید هنگام طراحی وب سایت در نظر داشته باشید، امکان دسترسی به کنترل پنل هاست خود است.

9- سایت باید با تلفن همراه سازگار باشد

کاربران موبایل بیش از 80 درصد از جمعیت جهان را تشکیل می دهند و این به این معنی است که اگر می خواهید وب سایت خود را توسعه دهید، باید مراقب آنها باشید. در مورد ایجاد فروشگاه اینترنتی باید امکانات خرید از تلفن همراه و اکثر صفحه نمایش تبلت ها و تلویزیون های هوشمند را جستجو کنید.
همچنین این موضوع نه تنها بر تجربه کاربری و میزان پذیرش کاربران از سایت تأثیر می گذارد، بلکه موتورهای جستجو آن ها را به عنوان یکی از عوامل مهم رتبه بندی سایت ها در نتایج جستجو قرار می دهند.

10- هزینه طراحی سایت

طراحی سایت دارای قیمت های مختلفی است. زیرا عوامل گوناگونی مانند: نوع سایت و شرکت طراحی سایت انتخابی در قیمت گذاری آن تاثیر دارند‌. بنابراین نمی توان یک قیمت کلی برای طراحی سایت بیان کرد.

شرکت طراحی سایت در تهران

 





:: موضوعات مرتبط: طراحی سایت , شرکت طراحی سایت , شرکت طراحی سایت در تهران , شرکت طراحی سایت تهران , بهترین شرکت طراحی سایت , هزینه طراحی وب سایت , طراحی سایت شرکتی , طراحی وب سایت شرکتی , هزینه طراحی سایت شرکتی , قیمت طراحی سایت شرکتی , طراحی وب سایت شرکتی , طراحی سایت فروشگاهی , طراحی وب سایت فروشگاهی , طراحی وب سایت فروشگاه اینترنتی , ,
:: برچسب‌ها: شرکت طراحی سایت،شرکت طراحی سایت در تهران،بهترین شرکت طراحی سایت،قیمت طراحی سایت،هزینه طراحی وب سایت،ساخت وب سایت،طراحی سایت تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 145
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 مرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: